lauantai 27. elokuuta 2016

Juhlimista

Eilen järjestettiin juhlat kotonamme kaikille Lingenissä asuville paragualaisille. Mama on syntynyt ja elänyt lapsuutensa Paraguaissa. Myös perheen isän veli asuu Paraguaissa. Maman äidinkieli on espanja, koska Paraguaissa puhutaan espanjaa ja papakin hallitsee espanjan moitteettomasti. Täällä oli eilen reilu kolmekymmentä juhlijaa juhlimassa myöhään yöhön. MInä itse väsyin jo puolenyön aikaan ja lähdin nukkumaan. Tällä viikolla olen nukkunut muutenkin huonosti helteiden takia.

Host-sisareni Jonas ja Felicia sekä minä olimme eilen vain ensimmäiset kaksi tuntia koulussa. Vanhemmat olivat pyytäneet loppupäivän vapaaksi, sillä lähdimme viettämään päivää sukulaisperheen kanssa. He olivat tulleet Paraguaista vain pariksi päiväksi. Pyöräilimme sairaalalle, jossa vanhemmat ovat töissä. Papalla, Dr. Klassen, on sairaalassa jopa oma vastaanotto. Sairaalassa söimme toisen aamupalan, joka oli hyvin maittava. Pääsimme kiertämään ja katselemaan sairaalaa. Se on katolinen sairaala, jossa on kaksi kappelia ja Mutter Teresa Haus (äiti Teresan talo).

Ajelimme Ems-joen varrella olevalle hotellille ja lähdimme veneilemään. Paatti ei ollut mikään soutuvene vaan pieni ravintola. Emme kylläkään syöneet siellä muuta kuin jotain naposteltavia. Sää oli aivan mahtava ja näkymät joella upeita. Niin upeita, että kuvaaminen jäi. Paitsi Host-isäni haluaa aina ottaa selfieitä joka paikassa kaikkien kanssa, joten minusta on monta kuvaa hänen kännykällään.

Palattuamme takaisin hotellille menimme hotelliin syömään. Söimme kaikki kahden edestä ja olimme haljeta. Söimme ulkona helteessä ja ruoka kypsyi luultavasti lisää. Lopulta sain jääpaloja mekkoni sisään ja Andrea niskaan. Jonaksen hattu lensi suuren kukkapenkin keskelle. Päätimme lähteä, olimmehan jo muutenkin täynnä. Lähdimme kotiin laittamaan kaiken juhlia varten valmiiksi.

Iltaisin toivotamme Andrean kanssa toisillemme hyvää yötä.
Andrea: Gute nacht kleiner Schwester!
Minä: Gute nacht junger Schwester!
Toivotamme näin, koska pituuseroa meillä ei ole paljonkaan ja ikäeroakin vain 11 päivää. Niin Andrea on pidempi minua, mutta nuorempi. :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti