Viime viikko oli paras viikko, jonka olen täällä Saksassa elänyt, rankkuudestaan huolimatta. Koulumme isobändi, ykkösorkesteri, kummatkin kuorot, tanssijat sekä monia muita vietti koko viikon teatterilla ahkerasti harjoitellen. Perjantai- ja lauantai-iltoina oli näytökset parituntiseen musikaaliin, joka sai vain hyvää palautetta. Viikko oli yhtä aikaa loistava ja rankka. Saatoimme harjoitella kolmekin tuntia taukoamatta, tauot olivat hädin tuskin puolituntisia ja kahdeksalta aloitettu päivä venyi hyvin kolmeen tai neljään. Pakko myöntää, että olin aivan väsynyt.
Mukavaa meillä joka tapauksessa oli. Lauloimme, juttelimme ja nauroimme lähes taukoamatta. Tauolla juostiin välillä lähikauppaan ostamaan jotain syötävää. Kauppaan lähtijälle sateli aina kaikenlaisia toiveita, joten kerrankin tulin viiden salaatin, parin rahkan, jäätelöpaketin ja välipalakeksien kanssa takaisin teatterille. Teatterin kellaritilat olivat meidän käytössämme. Saatoimme viettää sielä taukomme, syödä ja vaihtaa esiintymisvaatteet. Vaikka kellari oli yllättävän iso, oli siellä silti ahdasta, kun noin 150 oppilasta tavaroineen elää sielä viikon. Perjantaiaamuna oli kenraali ja sitten vain odoteltiin iltaa.
 |
| Tämän viikon tiistain päivälehden etusivu |
 |
| Harjoituksissa lavalla |
 |
| Peiliselfie tauolla :) <3 |
 |
Kenraaliharkoissa tauolla saatiin koko ajan kuvia räpsinyt opettajamme (ainoa mies) kuvaan :D |
Perjantai-ilta koitti ja niin oli aika musikaalille, jota kuunteli reilusti yli satapäinen joukko. Musikaali meni sulavasti aiheesta toiseen, mutta jokaista aihetta yhdisti ihmisten tuntemukset ja ajatukset. Musikaali oli tavallaan studio, jossa kaksi juontajaa haastattelivat vierailijoita. Studioyleisönä toimi koulun kahdesta kuorosta yhdistynyt suurkuoro. Ensin käytiin koulustressiä ja harrastuksia läpi haastatteluilla ja muutamalla kappaleella, joista muuten yhden, nimeltään Mathe, lauloi matematiikan- ja musiikinopettaja. Toisena oli vuorossa naisen elämä, jossa neljä studiovierasta kertoi elämäntilanteestaan. Yksi esitti köyhää kolmen lapsen yksinhuoltajaäitiä, toinen onnellista perheenäitiä, kolmas oli vastoin avioliittoa olevaa ja neljäs vain työtä ajatteleva yksinäinen. Paikalle tuli yhden naisen poikaystävä. Juuri sen, joka oli niin avioliittoa vastaan. Poikaystävä oli tullut kosimaan rakkauslaululla, jollaista kukaan ei sanotuksen takia oikeassa tilanteessa laulaisi. Muutamien vastaväittelyjen jälkeen oli lopullinen vastaus myöntävä. Niissä romanttisissa tunnelmissa lähdimme väliajalle.
Väliajan jälkeen aihe jatkui kauneuteen ja siihen, että vain sydämmellä näkee hyvin. Joku halusi kauneusleikkaukseen ja toiselle kauneus oli tärkeintä maailmassa. Ätiä esittävä tyttö tuli siihen sitten selittämään järkeä. Kauneuden jälkeen teemana oli työttömyys. Yksi oli heitetty pihalle kännykän lataamisen ja toinen karkkien syömisen takia. Kaupan pomoa esitti koulumme rehtori, joka osaa muuten yllättävän hyvin laulaa. Kuoro lauloi jokaisessa kappalessa jonkin osan, mutta yhdessä kappaleessa minä lauloin sooloa. Se kappale oli sattumoisin se, missä myös rehtori lauloi. Viimeisenä aiheena oli vanhukset, jossa näimme niin ystävällisiä kuin epäystävällisiä vanhuksia. Viimeisen kappaleen jälkeen eivät meinanneet aplodit ollenkaan loppua.
 |
| Juontajat |
 |
| Professoria esittävä ystäväni laulamassa sooloa. |
 |
| Matikkaneron laulua laulamassa paras opettajamme. |
 |
| Studiovieraita haastateltavana |
 |
| Kosinta, jonka nämä kaksi osasivat niin ihanasti esittää |
 |
| Tanssijat ilmetyivät välillä |
 |
| Työttömänä opiskelijana ystäväni |
 |
| Kaupassa nuoria ja vanhuksia |
 |
| Viimeinen asento tanssijoilla |
 |
| Orkesteri tuli orkesterikuopasta kumartamaan |
En ehkä koskaan unohda tätä mahtavaa viikkoa. Iso kiitos kuuluu kaikille mukana olleille oppilaille ja opettajille. Oli ihana kokea tämä ja saada olla mukana tapahtumassa, jollaisen koulumme järjestään muutaman vuoden välein. :D
Mahtava kokemus!
VastaaPoistaSitäpä juuri
Poista