lauantai 18. maaliskuuta 2017

Karneval und Babyschower

Karnevaaleista onkin jo jonkin aikaa, mutta sain vasta nyt aikaiseksi kirjoittaa niistä. Helmikuun viimeisenä maanantina juhli koko Saksa minulle tuntemattomaksi jääneestä syystä. Jopa tässä pienessä kotikaupungissani oli paraatikulkue. Kaupunki oli niin täynnä väkeä, ettei edes joulumarkkinoilla, syksyn kaupunkijuhlassa tai lokakuujuhlilla ollut niin paljon. Suurin osa oli pukeutuneina seuraamassa paraatikulkuetta ja nappaamassa ilmassa lentäviä makeisia ja pikkutavaroita, joita paraatikulkuueessa mukana olevat heittelivät. Musiikki soi kovalla lähes jokaisesta vaunusta tai parista mukana kulkevasta orkesterista.

Päivä oli melko kylmä, mutta vaatetuksesta sitä ei kovinkaan huomannut. Jäätelökioskit olivat kuitenkin niitä yksiä harvoja avoinna olevia paikkoja baarien ja muutamien ravintoloiden lisäksi. Jokainen kauppa oli sen maanantain kiinni, mutta kukapa silloin olisikaan malttanut shoppailla.

Lisään tähän alle joitain kuvia.

Tanssiryhmä paraatissa

Ystävän (sammakkoprinsessan)
kanssa karnevaaleissa

Kotipihalla lähdössä

Orkesteri

Traktoreitten perässä olevista vaunuista
heitettiin tavaraa makeisista korvakoruihin.
Saman viikon lauantaina juhlimme host-perheeni kotona babyschoweria paragualaiseen tapaan, koska tuleva äiti kuten lähes jokainen vieraskin oli Paraguaista kotoisin. Vaaleanpunaisen koristelun mukaan tuleva lapsi olisi tyttö. Nimikin hänellä oli jo: Giuliana. Koko lauantai meni leipoessa, siivotessa ja koristelussa. Siivoamista ei tietenkään ollut paljon, koska tarkka ja tunnollinen siivooja/pyykkääjä käy kolmesti viikossa. Kuuden aikoihin alkoi tulla porukkaa. Yhdellä naisista oli pieni alle parin kuukauden ikäinen poika mukana, jonka babyshowerissa olin ennen joulua. Hoidin tuota pientä nyyttiä suurimman osan illasta naisten jutellessa. En kuitenkaan ymmärtänyt juttelusta lähes yhtään, koska he puhuivat paljon espanjaa, äidinkieltään. Olen oppinut jonkin verran espanjaa näiden seitsemän kuukauden aikana, mutta juttelukaveriksi ei minusta sillä kielellä ole, vielä. Haaveeni on oppia espanjaa. :)

Tuleva äiti vaalenpunaisen keskellä

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti